torsdag 18 juli 2013

Bryggsegling......


Vilken sommar! Det är synd att vi inte kan sticka iväg med båten direkt, men jag ska ju jobba ett par veckor nu......Men man får göra det näst bästa!

Idag tankades båten i alla fall - 50 liter olja, och snart 50 till på gång!


Flotten fyllde vi med mera luft och tvättade den ren efter vintern - det behövdes!


Två monsterbåtar från Fotö kom in i hamnen.


De lade till i gästhamnen, och sedan kom sällskapets tredje båt. Vi satte oss på Brukshandelns uteservering med kaffe och glass och studerade båtlivet i hamnen. Spännande!
Sedan åkte vi hem till Drömstugan, skördade sockerärtor, vattnade, duschade och packade för natten. För vi ska sova i båten för första gången den här sommaren!


På väg till Sjömagasinet för kvällens middag passerade vi gräsänderna som låg och vilade i strandkanten.


En fantastisk kväll!


Vi åt fläskfilé med kantarellsås och potatisgratäng och lax med limesås (den var riktigt god!) Allt godkänt, och en Mariestadsöl satte pricken över i!


Nu sitter vi i styrhytten och tittar ut över vattnet som kluckar stillsamt mot skrovet. Så bra vi har det - säger jag för säkert hundrade gången!
Min säng - aj då, min koj menar jag - är redan bäddad. Bara att krypa ner när jag känner att det är dags. I morgon är det sista dagen vi är här på ett tag, och jag har redan separationsångest. Jag kommer att missa en hel massa! Alla nya blommor som är på väg att slå ut till exempel..... Och båtlivet får vänta ett par veckor. Men visst ska det samtidigt bli mysigt att komma hem till Rörö ett tag!
Jaja - allt har sin tid.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar