onsdag 10 juli 2013

Fotboll eller bok?


Äntligen har den börjat slå ut! Det har jag väntat på rätt länge nu. Blå riddarsporre - i alla fall tror jag det........


Men ännu så länge är det bara i början - den måste vara riktigt praktfull när den är helt utslagen! Och vilken fantastisk färg! Och där bakom kommer en likadan fast vit.......


Reservdel till trimmern blev det! Och Tommy fick ihop det hela till slut, så nu är hela djungeln trimmad! Nu får vi bara hoppas att den håller säsongen ut, den gamla Husqvarnan!


Regnat har det inte gjort på länge, så våra växter och grönsaker började se aningen sorgsna ut. Men det avhjälpte Tommy med slang och spridare. Vatten har vi ju så gott om att vi kan slösa - djupborrad brunn på 90 meter.......


Jag tog en väldigt liten sväng i skogen bakom stugan. Inte blev det någon stor skörd precis, men de små sommarkantarellerna fick göra sällskap med stekt färskpotatis och satte piff på det hela!


I kväll startar EM i damfotboll. Jag är måttligt road. Jag tror att jag


fördjupar mig i den här i stället. Jag har väl avverkat två tredjedelar av boken (jag har ju egentligen inte alls tid att läsa!) och så långt har den varit väldigt roande - jag skrattar gott ibland! Får väl hoppas att jag inte stör fotbollen då......

För övrigt väntar jag på min nya iFån som inte kom idag. Så nu får den allt komma i morgon så jag slipper sitta på utsidan och blogga. För det ska vara väldigt mycket bättre täckning med fyran än det är med min sketna gamla trea - det har de lovat, Tre! Annars skickar jag tillbaka den.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar