tisdag 23 juli 2013

Typiskt!


Nu har jag jobbat i två dagar och sovit väldigt lite, så i morgon tänkte jag njuta av sol och värme på Rörö, för då är jag ledig! Men icke - i morgon ska det visst bli molnigt hela dagen och till och med någon skur.....
Nåja, det finns väl någon mening med det också. Meningen kanske är att jag ska stanna inomhus, sova väldigt länge, städa lite när jag vaknar, för på torsdag får vi finbesök! Och på fredag också! Och på lördag....... Så jag måste försöka piggna till lite tror jag!

Fast - å andra sidan ska jag väl inte klaga. 20 plusgrader är inte illa, och en tur runt ön i morgon, trots moln, är inte fel. Det är ju några veckor sedan jag var här - det har säkert hänt en del.......


När jag kom hem från jobbet i eftermiddags fick jag kryssa mellan människor, hundar, bilar och andra fordon. Otroligt att inte Rörö sjunker, så mycket folk som här är! Hamnen måste vara knökfull varje dag nu.......
Men det är ju inte konstigt egentligen - Rörö är fantastiskt!


Kvällen är alldeles klarblå och det blåser nordanvind, så jag, som är lite trött och frusen, fick ta på mig mysbyxor och strumpor. Det har inte hänt så ofta de senaste tre veckorna. Nu fattas väl bara att jag somnar i soffan också.

I morgon är en annan dag.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar