söndag 7 juli 2013

Fram och tillbaka är lika långt


sägs det visst. Man skulle också kunna säga att ingenting blir som man tänkt sig. I morse när jag kom ut hade hela vedstapeln rasat. Min fina vedstapel som jag lagt ner åtskilliga timmars jobb på att stapla, snyggt och prydligt. Jag blev faktiskt lite tårögd där ett tag. (Och jag tog ingen bild av den rasade högen - jag vill inte bli påmind....) Men det var bara att bita ihop, stötta upp bättre nertill och göra om hela proceduren. 


När vi ändå höll på så staplade vi den nya veden också - ytterligare en björk som vi har slitit med ett par dagar.


Och så är nästan halva vedboden full också! Där torkar det långsammare, men det gör inget, för nu har vi väldigt gott om ved! Så nu är det bara att hålla tummarna - måtte inte den nya stapeln rasa........


Drygt tre timmar senare åkte vi ner till varvet, för idag skulle båten mastas på! Men det blev inget av med det - varvschefen var upptagen! Så vi tog en glass och tittade på folklivet i stället. Jag har nog aldrig sett så mycket folk härnere på en gång tidigare! Det märks att sommaren har kommit på riktigt.......


Vilken fantastisk dag!


Och nu har jag hittat rätt plats för min nya kaprifol! Gamla hallonbuskar fick maka på sig, för här ska det bli mängder av kaprifolblommor istället! Mycket kompost och mycket vatten fick den, plantan!


Så börjar det dra sig mot kväll igen


och de vita krolliljorna doftar alldeles otroligt! Och nu är de helt utslagna!
Nästa år ska vi ha många, många..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar