söndag 21 juli 2013

Välkommen hem


känner jag mig verkligen när jag träffar Monicas två "raggmunkar"! Båda två höll på att vränga ut och in på sig själva av pur lycka när jag kom för att säga hej idag. Med tanke på att Olga är näst intill nyopererad i sitt ben tycker jag nog att hon har repat sig anmärkningsvärt snabbt. Men jag fick sätta mig på golvet för att hon skulle få lugna sig och inte skada sig igen. Moa var inte lugnare hon, den gamla damen! Hon har ett speciellt sätt att låta när hon ser att det är jag som kommer - ett väldigt HÖGT läte!


När Olga till slut tyckte att hon hade hälsat färdigt hoppade hon (lätt!) upp i en stol under bordet och lade sig tillrätta där.


Moa föredrog hundsängen som hon omsorgsfullt bäddade innan hon slog sig till ro!

Det är trevligt att bli så där väldigt välkomnad......


Idag har det varit disigt mest hela dagen, och nu i kväll är det riktigt dimmigt! Man ser knappt ner till gästhamnen ens. Fast tittar man noga så kan man skymta skogen av master därnere.......

I morgon väntar jobb, och tidigt, väldigt tidigt måste jag gå upp för att vara på plats klockan 9.00. Så väldigt snart är det nog läge att gå och lägga sig. Jag tror att jag kommer att missa kvällens film.......


1 kommentar:

  1. Lycka till på jobbet! Du är snart tillbaka i drömstugan!

    SvaraRadera