onsdag 17 juli 2013

Jag önskar mig


ännu mera och ännu längre sommar! För oj vad det går fort - redan har vi passerat halva juli!

Nu börjar de komma, våra gula små tomater! Inte illa till frukostmackan........


I morse dök grannen upp med Torrskogsboken! Nu kliar det i fingrarna, men idag var det en hel del annat på gång, så boken får vänta lite.....Det är nästan så att jag hoppas på en regndag snart - då kan jag studera Torrskogs historia utan att ha dåligt samvete för allt som behöver göras med båten och trädgården....
Nej, så illa är det inte! Trädgården sköter sig ganska bra själv, bara den får lite vatten och omsorg. Och så måste vi nog klippa gräset igen innan vi åker hem till helgen.....
Och båten - ja, den är faktiskt nästan perfekt. Fylla på gasol och bränsle, pumpa och tvätta och förankra gummiflotten på båten, och sedan är det klart för avfärd. Fast avfärden får vänta lite, för först ska jag hem och jobba i två veckor. Nåja - i början av augusti då! Jag önskar verkligen att den svenska sommaren var åtminstone ett par månader längre........


Idag skickade jag den här bilden som vykort till de tidigare Drömstugeägarna. Undrar om de blir glada eller sorgsna..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar