söndag 30 juni 2013

....och så resten.....


av helgen! En fin lördagsmorgon på altanen


och lite rundvandring i trädgården, något som jag gör varje morgon för att se vad som har hänt under natten. För alltid är det något som har kommit upp eller slagit ut. Den här förmiddagen fick jag sällskap av tre intresserade systrar!


Och som vanligt hade det hänt en del sedan gårdagen. Den här hade börjat slå ut - en blomma jag inte kände igen, och ingen av de andra heller. Men ett par bilder och en liten efterlysning på Facebook gjorde susen! Nu vet jag att den heter Krollilja Den här är vit, men idag hittade jag ett par rosa också! Väldigt vackra, och väldigt väldoftande!


De röda pionerna börjar blomma över. Men nu kommer de rosa i full fart!


Och fler liljor som jag inte vet vad de heter. Jag är inte duktig på blommor, men jag kommer att bli!


Nästan ända nere vid vägen hittade min syster den här skönheten på fredag kväll när de skulle åka hem efter festen. En nattviol - en orkidé modell svensk! En enda, vit och vacker! Hoppas att det kommer fler!


Apropå skönhet så har vår Skönhet äntligen kommit i sitt rätta element - och det på min födelsedag dessutom! Nu ska bara masten på plats också..... Det tog tid i år, men så kan det bli, av olika anledningar.......
På eftermiddagen tog vi en sväng dit och beundrade henne innan den planerade grillkvällen. Men det där med att grilla fick vi glömma, för himlen öppnade sig och det regnade våldsamt i flera timmar!


Den första mogna tomaten på en av plantorna som vi fick av Fredrik blev en dubbeltomat! Den var väldigt söt och god! 


Idag på morgonen klev jag omkring i det största stenpartiet och plockade alla mogna smultron som växer överallt där. Det finns nog inga godare bär än solvarma smultron!


Så blev det då dags för Rörögänget att påbörja hemresan. Jag åkte också med, motvilligt ska jag erkänna - jag ville egentligen gärna stanna kvar och klyva ved....Men har man inbokade plikter därhemma så har man. Och på onsdag åker jag tillbaka till Drömstugan igen.


Eva och Åke tittar efter en ny husbil, så det blev ett stopp i Stenungsund på vägen hem. Fast där var det stängt, så vi tog en hamburgare på Burger King i stället. 

Så är jag hemma på Rörö igen då! Strålande väder är det här, och många båtar i hamnen. I morgon får det bli en tur för att hälsa på hästarna och beundra kaprifolen..........


1 kommentar:

  1. Vad fint, underbara blommor.Ha en skön sommar sommar. Kram

    SvaraRadera