fredag 7 juni 2013

Det blir som det blir.......


För varje dag kommer här nya blommor. Var ska detta sluta? Idag dök det upp en gul vallmo helt plötsligt till exempel. Jag är rätt nöjd när jag vet vad det är för blommor - för det mesta har jag ju ingen aning............


Försommar på varvet i Gustavsfors. Tommy har haft två tuffa dagar med slipande av båten, så nu har han parkerat sig framför fotboll på TV. Fast jag har inte legat på latsidan, jag heller. Jag har storstädat den Lilla Gröna! Det tog en stund att få bort alla fjolårslöv och årets gräsklipp, för att inte tala om allt damm! Det känns i den gamla kroppen nu kan jag säga...............


I det nya Sjömagasinet är det smyginvigning i kväll.


Till och med en liten fyr har de fått tag i! Den kommer att lysa grönt i kväll!
i morgon är det pubafton med gratis inträde och trubadur. Det kan nog tänkas att vi går dit................


De där blåa höga sakerna blommar alldeles fantastiskt! Undrar vad de heter (som vanligt......)

Och någon bildredigering är det inte tal om med lånad dator......Det blir som det blir!



Så är det kväll, solen är på väg ner, Tommy tittar på fotboll och jag har ockuperat hans dator. Snart har jag förhoppningsvis en egen igen - en Mac! Den gamla döda har jag packat ner och hoppas nu på att någon duktig person kan rädda de bilder jag inte hade hunnit lägga över på USB-minne............


1 kommentar: