tisdag 11 juni 2013

Blommor, grannar och MacBook Air!


Idag hade vi ett inbokat bankbesök i Bengtsfors - långt men givande! Vi har en trevlig bankkvinna, vi! Så passade vi på att handla nödvändigheter, så som franska skruv, mera båtlack och mera slippapper när vi ändå var i metropolen...........


Hemma i den gamla skottkärran växer vår sallad, dill och persilja som ogräs. Det dröjer inte länge innan vi kan börja skörda späda salladsblad! 


Och fortfarande blommar syrenerna här! Vi har några höga, spretiga vita syrenbuskar med ett fåtal blommor. Men de som finns är fantastiska - enorma vita klasar. Tror att vi får klippa ner de där buskarna så vi får lite nya till nästa vår.......

Lite bråttom blev det på eftermiddagen - vi var ju bjudna till grannarna snett emot oss. Där blev vi kvar ett par timmar och hade väldigt trevligt! Det är skönt att bli så välkomnad som vi blir här i lilla Gustavsfors!



Lite fler blommor hade slagit ut idag - som vanligt! De här har fantastiskt vackra blad - prickiga - och blommor med ganska oansenlig rosa färg. Nu undrar jag igen.......... Vad heter de?


Jätteblåklint däremot - dem känner jag igen!


Och så äntligen - beställningen är skickad! Om en vecka har jag en ny dator - en MacBook Air!

3 kommentarer:

  1. Spännande med Macen - nu kan vi kämpa tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Kommer hem den 19 och förväntar mig pedagogiska privatlektioner!

      Radera
  2. huwaligen...nya datorer, det är inte min grej. Har fortfarade inte fattat hur den här funkar och den har jag nu haft i över 1 år!!

    SvaraRadera