söndag 9 juni 2013

Bara trevligheter


Regn skulle det bli idag var det sagt. Men det blev det inte - tvärtom var dagen både varm och solig. Och mer händer i trädgården - den första irisen slog ut så fort solen nådde den! Jag ägnade mig åt trädgårdsarbete och fick besök av ett par grannar som ville bjuda på kaffe på tisdag. Trevligt - vi kommer gärna!


Nere på varvet har det varit full aktivitet hela helgen - båtar sjösätts på löpande band. Dock inte vår båt - den får vänta tills nästa helg, då den förhoppningsvis kommer i sjön - äntligen. Men så är det när det är mycket slipning och lackning som ska göras! Nu är ena sidan lackad 8 (åtta!) gånger, och den andra ska ha några lackningar till innan det hela är (ganska!) klart.............


Optimisten, lanthandeln i Gustavsfors, är nu öppen även på söndagar, och det tackar jag för, jag som brukar komma på saker som jag har glömt att handla när det är för sent. Idag när jag var i lanthandeln fick jag en fin folder om Gustavsfors


med en detaljerad karta med utmärkta sevärdheter och ställen att besöka mot löfte att vara rädd om den! Det ska jag vara - tack Ingela! Nu kan vi utforska omgivningarna runt Drömstugan utan att hamna vilse...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar