onsdag 19 juni 2013

Rörö och support


Så var vi på Rörö igen! Det märks att det är midsommar om ett par dagar - de som vill fira båtmidsommar här får nog skynda sig, för det var inte många platser kvar i gästhamnen.... Det är redan otroligt mycket folk på ön - och hundar.....Undrar vad hästarna tycker om det? Men de är ju sällskapliga förstås!


Jag behövde lite assistans, så Monica fick försöka vägleda mig. Gittan var ganska fascinerad av det hela....... Men snart kommer Fredrik, sonen, och har utlovat en tvåtimmars pedagogisk utbildning i hur man hanterar en Mac. Det ser vi fram emot! Tills vidare har jag laddat ner mitt invanda fotoprogram, Picasa. Det känns lugnast så, innan jag har lärt mig iPhoto! 
I morgon ser vi i alla fall fram emot att träffa hästarna igen, och kanske få se en skymt av fåren om de nu råkar vara i närheten,
Nu är min hjärna ganska mosig efter en timmas telefonsupport - sonen är snäll och lägger en massa tid på sin gamla mamma - så nu blir det snart sängen för första gången på länge här på Rörö. Mysigt att vara tillbaka några dagar.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar