lördag 31 maj 2014

Till min son


som fyller 45 år idag. Och vart tog alla de åren vägen? Det var ju alldeles nyss du föddes. !4.06 den 31 maj 1969, och snabbt gick det, om än inte lätt tyckte jag. Jag minns väldigt väl att jag försökte lämna sjukhuset och åka hem - jag ville inte vara med om det här längre. Men barnmorskan lugnade min oroliga mamma som var med hela tiden. "Hon har bara fått lite för mycket lustgas. Det går över snart...." Och det gjorde det, för du kom stax efteråt, liten och underbar! Nu är du stor och underbar......


Dagen efter var det Mors dag - min första! Sedan dess har det gått 44 morsdagar till.....

Efter många turer hamnade du i kockyrket, och där lär du bli kvar, trots att du har provat på annat emellan. Men du kommer alltid tillbaka till restaurangköket! 


Det är väl där du trivs bäst. Och mat kan du, bättre än de flesta.......


Tre fantastiska barnbarn har du gett mig (ja, inte bara du förstås!), och alla tre liknar dig!

Idag på din födelsedag jobbar du - för vilken gång i ordningen just den dagen? Men så är det när man har konstiga arbetstider......
Jag hoppas att du trots det får en riktigt fin dag, och att du kan fira den lite senare......

Grattis, och kärlek till dig min son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar