lördag 3 maj 2014

Lycka den tredje maj!


Idag hade jag stora ambitioner. Den första var att städa den lilla Gröna inuti. Det är inte gjort sedan förra våren....... Så hade jag tänkt tvätta den utanpå, och så hade jag tänkt gräva upp de gamla jordgubbarna och göra i ordning landet till de nya plantorna. Men att städa den lilla Gröna inuti tog mig fyra timmar! Sedan var jag rätt mör efter att ha krupit omkring där inne och dammsugit och tvättat och putsat. Det andra som jag hade planerat får vänta - tills i morgon eller så!


På eftermiddagen idag upptäckte jag att rhododendronen hade börjat slå ut! De små röda.......


.....och de stora vita, som börjar som rosa men blir helvita när de slår ut helt.


Röd buske i förgrunden och en stor vit i bakgrunden. Dagens lycka!


Landet mitt framför ytterdörren börjar bli riktigt vackert! Gula vårkragar och närmast växer Camassia!  (det har jag just fått lära mig i gruppen Trädgårdsliv - tack! ) De kommer att bli stora, höga och blå! Och väldigt vackra. Jag väntar otåligt..........


Komposten är färdigfixad idag. Jag höll på med den i två dagar, och idag tog Tommy över och fixade det sista! Dessutom grävde han ett hål för vår nya vinbärsbuske som ska i jorden i morgon.


I stora stenpartiet växer både det ena och det andra.


Men nu är det kväll, och våra pallkragar är övertäckta och nattade, för det är nattfrostvarning - igen!


Nu får det snart vara bra med nattfrost.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar