onsdag 21 maj 2014

Idag kom den


 - sommaren! vackert väder.se har för längesedan sagt att sommaren kommer den 21 maj. Redan när vi var i Thailand kollade jag in det och skakade tvivlande på huvudet. Men faktiskt - idag kom den, sommaren! 26 grader mitt på dagen  så varmt att jag fick gå inomhus ibland och ta paus från trädgårdsarbetet.


Morgonstjärna heter de visst, de vita blommorna. De fantastiska lila, eller rosalila har jag ingen aning om. Men snart vet jag nog - ska kolla med vännerna i "Trädgårdsliv"!


En riktig färgklick i flera rabatter!


Irisen är på gång! Nu har den vuxit sig riktigt hög, och den har massor av knoppar.


Pioner


och mera pioner


och jättevallmo med knoppar!


För att fira sommarens intåg åt vi jordgubbar med grädde.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar