onsdag 14 maj 2014

Närmare sommaren......



kom jag idag. 2 - 3 veckor närmare ungefär.
Idag var det dags att åka hem för några dagar. Det är studentfirande på gång, och hela familjen kommer i morgon och ska bo hos oss på Rörö. Fast Tommy fick stanna och hålla ställningarna i Drömstugan!
Nästan sju timmars resa innan jag äntligen hade Rörömark under fötterna! Och den första jag träffade på var Åke, svågern, som pysslade med sin båt!


Här på Rörö har syrenerna börjat slå ut. Doften är nästan bedövande, och ännu mer kommer det att dofta om några dagar om det fina vädret (äntligen kom det!) håller i sig!


Jag gick en sväng bort till Liavägen - Mistel behöver lite sällskap ibland när hennes familj är på några dagars husbilstur. Hon blev väldigt glad att se mig! Men när hon tyckte att hon hade kelat färdigt lade hon sig i favoritfåtöljen i uterummet igen.


Jag kan inte motstå dem - de är underbara! Och underbart är kort.......


Utsikten från sovrumsfönstret såg ut som jag mindes den,


bara lite grönare än för nästan tre veckor sedan.


Ja ja, jag kunde inte låta bli! Men jag tog bara några små kvistar. Nu doftar det syren i hela lägenheten.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar