torsdag 5 juli 2012

Stora steg i livet.........


Här går det undan! En vecka efter att vi lagt bud, fått motbud och accepterat var det dags att skriva papper. Så en tur upp till Dalsland igen alltså.......Och nu är det vårt, Drömhuset! Köpekontraktet och tusen andra papper är påskrivna och klara, så nu väntar vi bara på tillträde den 19 september, då de nuvarande ägarna lämnar sin ögonsten och åker hem till Berlin efter över 30 somrar i Dalslandsskogarna. Tufft är det för dem, det förstår vi, men de verkar ändå nöjda med att vi tar över och litar på att vi kommer att fortsätta sköta om hus och trädgård och älska det lika mycket som de har gjort i alla dessa år.


Efter en och en halv timma på Svensk Fastighetsförmedling i Bengtsfors var vi ganska möra. Trots att vi inte trodde det, så hade vi nog varit ganska spända, båda två., för luften gick nästan ur oss på hemvägen. Det var nästan skönt att det var tvärstopp i Ödskölt där de höll på att asfaltera så att vi blev stående både länge och väl. För vi behövde andas!


Och här har vi den nöjde godsägaren själv...........


Hönöfärjan lyckades vi missa med cirka 20 meter. Det innebar en och en halv timmas väntan på Burö. Men vad gjorde det? Man kan ju till exempel ta lite bilder under väntetiden.........På Kalvsund, min gamla hemö...........


..........och på Burö i kvällsljus............


Klockan hann bli över 10 på kvällen innan vi var hemma på Rörö igen efter en 12-timmarsdag på vägarna och ett nytt, stort steg i livet. För det är det verkligen! Eller - rättare sagt - flera jättekliv! För nu flyttar vi ihop "på riktigt" på Rörö, och vi har köpt vårt drömhus där vi kommer att tillbringa väldigt mycket tid, och så planerar vi Thailand till vintern..........

Nu känns det som om vi - mest av allt - behöver lite VILA! För det har varit mycket nu...........


8 kommentarer:

  1. Så härligt då är ni i hamn ;-) ... och så himla praktiskt och omväxlande att hämta luft och kunna lägga till lite varstans ;-) Ni kommer inte att få trist det är jag säker på!



    Kram från Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingela - det är jag också säker på!

      Radera
  2. Åter igen stort GRATTIS till både drömhus och nytt liv tillsammans. Ta det nu lugnt och bara njut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu ska vi inte göra en enda knop de närmaste dagarna.......Hälsa alla, och njut ni också! Kram!

      Radera
  3. Grattis till alla stora kliv!

    SvaraRadera
  4. Ja verkligen grattis . Jag minns känslan själv när jag skrev kontrakt. Du var med och du minns ju hur glad jag var. Nu är jag också glad, för din skull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns! Och jag är lika glad nu! Tack Kikki!

      Radera