onsdag 25 juli 2012

Ögonblicksbilder


...........från en sommardag att minnas när höststormarna börjar vina över ön och mörkret tar över igen. Då är det gott att se tillbaka och minnas hur det var den här dagen........


Gummibåtsmaffian (båtgästbarnen) har hittat ett ställe att samla sina små flytetyg på - längst in i hörnan i hamnen!


Långa köer till glassen på Röröboa! Vi tog en med hemgjord mandaringlass och, tror jag, perikosorbet


och en med mandarin och choklad. SÅ goda! Jag hade spetsat in mig på en hemgjord Röröglass kallad "Glad banan" - den var tyvärr slut idag. Det låter intressant, så jag gör väl ett nytt försök........


Inte var det så kul att åka till stan på kvällen, men har man lovat jobba så har man. Jag fick trösta mig med att titta på utsikten från färjan


och hoppas på att det blir en lika fin kväll i morgon.


För just nu vill jag egentligen inte lämna ön alls..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar