måndag 2 juli 2012

Jag har landat


.....nästan i alla fall! Hemma igen efter nästan en vecka med hur mycket upplevelser som helst är det nästan svårt att känna sig vandra på fast mark igen. Lite trött - det kommer efteråt. Lite tomhetskänslor- längtar tillbaka till båtlivet. Men mycket förväntan också - nu händer det grejor!
Skönt att återse Rörö igen är det också. Körsbären - de vilda på promenaden längs badvikarna - har börjat mogna.


Fingerborgsblommorna har slagit ut


och hela ängen är full av blommor och gräs i alla färger. Så vackert, särskilt när solen lyser på alltihop (som den faktiskt gjorde en lång stund idag)!


En fiskmås med make/maka gjorde oss sällskap borta vid tallskogen. De ville nog gärna smaka på våra bullar. De väntade troget, långt efter att bullarna var slut, och körde ilsket skriande bort alla andra, måsar och trutar, som vågade komma i närheten. Själva var de fullkomligt orädda och flyttade sig hela tiden närmare. Jag skulle nog kunna få dem att äta ur handen på mig om jag ansträngde mig lite.......


Vackra - men vad heter de? Någon som vet?


Vår enda blomma på uteplatsen hade överlevt med råge - den blommar för fullt!


Olivträdet, som såg döende ut för ett par veckor sedan, gillade tydligen att komma ut i friska luften, för det kommer massor av nytt, smått, ljusgrönt!


Och äntligen - i kväll fick vi flytta båten till den riktiga platsen! För nu blev den ledig - gästbåtarna drog vidare. Så nu är hon hemma och Tommy är nöjd! Och jag också..........


En underbar kväll blev det, ljummet i luften och en vind som nästan dog ut. Då känns det gott att sitta ombord och titta ut över hamnen och havet!


Vi hade lite svårt att slita oss och gå hem, så vi blev kvar på ljugarbänken i hamnen en bra stund. Det lär finnas makrill - gott om makrill - fick vi höra.

Man kanske skulle gå ut och pröva lyckan i morgon då...........





2 kommentarer:

  1. Svejs på dig!

    Kul att vara här! Njuter dina fina bilder ser att även du har lyckats skrämma liv i ditt olivträd. På mitt stora börjar synas antydan till frukter... spännande. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med blommorna med det ser nästan ut som om det kan vara någon orchidé... kanske

    Godnatt min skatt. Nu ska jag prova om jag kan ligga på min rygg!

    SvaraRadera
  2. En fisketur i morgon ser jag fram emot - och massor av makrill!
    God Natt...

    SvaraRadera