onsdag 18 juli 2012

Sommargröna kryss


En nästan osannolikt vacker dag blev det, speciellt när när man tänker på väderutsikterna, som förutspådde det vanliga den här s.k. sommaren - "skurar med en och annan solglimt emellan, 15 - 16 grader........" Vad temperaturen orkade upp till vet jag inte riktigt, men det var i alla fall tillräckligt varmt för shorts och linne!


En dag som gjord för att gå "Gröna kryss" - en av Rörös promenadslingor.


Sällskap fick vi av Monica med väninna och så raggmunkarna förstås!


Tommy tar täten - han hittar de gröna kryssen idag. Igår gick han lite vilse och fick leka stigfinnare ett tag.............


Ett av Rörös absolut vackraste ställen - näckrosdammen uppe i bergen med havet som bakgrund. I alla fall tycker jag det!


Och flera små dammar finns där uppe.......


Vid stigen längs strandstenarna blommar allt på en gång!


Det tar sin lilla tid att gå" gröna kryss" - mest för att man hela tiden måste stanna och titta på allting. Björnbärssnåren måste inspekteras - det ser ut att bli ett väldigt bra björnbärsår, om de nu hinner mogna innan vintern förstås. De behöver nog lite mera värme och sol nu tror jag. Och det gör jag också...........

 Nu är det nog som allra vackrast här på Rörö! Fast det sade jag i april också. Och i maj. Och i juni...........

3 kommentarer: