tisdag 31 juli 2012

Grinig


..........blir jag! Det är nog precis som jag har misstänkt - jag har ingen som helst fiskelycka! Igår jobbade jag, och Tommy gick ut med de andra grabbarna för att försöka dra lite makrill. Och vad händer? De kommer hem med hur mycket makrill som helst!

Bild från webben

Undrar vad det är för något som gör att makrillen undviker mig? 
Nu är det väl bäst att jag håller mig borta från fisketurerna i fortsättningen - jag för bara fiskeolycka med mig!


Idag var det dags - den lilla gröna skulle besiktigas! Så igår fick hon en välbehövlig tvätt, för hon for rätt illa på leriga Dalslandsvägar i helgen! 
Lite nervöst - man vet ju aldrig - men det gick bra! Nu får hon rulla ytterligare ett år........


Dagen har varit minst sagt omväxlande vädermässigt, med regn och sol om vartannat. Men när vi gick ner för att titta till Skönheten som har blivit väldigt försummad de sista dagarna sken solen!


I alla fall på de hus som låg väldigt långt bort - så långt att jag inte ens vet var de ligger!


Fiskebåtarna ligger fortfarande stilla - semester?


I hamnen är det lugnt, inte 150 båtar som det var förra veckan, men kanske sådär 70 -80. Inte illa det heller. I alla fall ligger det inte fyra båtar utanpå oss. Inte en enda faktiskt. Skönt - då kanske vi kan gå ut och komma tillbaka igen utan problem.........


Den där nappen som satt på anslagstavlan när vi gick hem kanske jag hade behövt för att trösta mig själv - jag som aldrig får makrill............

5 kommentarer:

  1. Men du lagar otroligt god Makrill det vet jag!

    SvaraRadera
  2. Din tur kommer - var så säker - sommaren är inte slut ännu!

    SvaraRadera
  3. haha vad härligt, det är inte bara ja som för fiskeolycka med sig. sist ja pilka var de samma sak, den vi gick ut me lovade att de fanns hur mycket som helst. men när ja äntrar båten så blir de dött direkt. =) kram

    SvaraRadera
  4. Du kan ju välja att se det som att se det som att du är mest sympatisk i makrillarnas ögon.........

    SvaraRadera
  5. Du kan ju välja att se det som att se det som att du är mest sympatisk i makrillarnas ögon.........

    SvaraRadera