torsdag 2 augusti 2012

Tidig augusti



och redan börjar kvällarna bli mörka riktigt snabbt! Idag har jag jobbat min sista (planerade) dag och kom hem trött och med en tryckande känsla i huvudet. Sov en stund, sa Tommy, så det gjorde jag. Jag som aldrig brukar somna på dagen hur trött jag än är - men nu slocknade jag och vaknade en timma senare av blixt och dunder! Ett riktigt åskväder med tillhörande skyfall drog fram över ön, och länge höll det på! 
Till slut var det över i alla fall, och fortfarande var det 20 grader trots att klockan närmade sig 21. Nästan tropisk natt - det kan jag inte minnas att vi har haft den här sommaren - ännu i alla fall..........
För fint att sitta inne var det, så vi tog en tur runt vägarna och ner mot hamnen.


Där låg riktigt många gästbåtar i kväll. Semestrarna är nog inte riktigt slut ännu. Men visst blir det mindre och mindre båtar här. Om inte alltför länge kommer det att vara nästan tomt i hamnen......


Men ännu har vi ett par tre veckor kvar med Skönheten i Rörö hamn!


Det dröjde länge innan vi fick se solen idag, och när den äntligen behagade visa sig var den på väg att gå ner bakom bergen i väster. Men de sista solstrålarna lyste i alla fall vackert på Hamnholmen..........

Kan man hoppas på några tropiska nätter i augusti...........?



1 kommentar:

  1. Det här blev en riktigt vacker skärgårdstur före sängdags, det tackar vi för! Ser att du nu gjort vad du ska på jobb åtminstone för denna gång. Skönt?

    Ikväll har varit tryckande luft. Kom hem från värmen i Prag. Möttes av visserligen värme men regn och snudd på åska ett tag. Hörde någon rejäl knall. Vårt tåg kunde inte fortsätta längre än till Höör och det skulle sättas in ersättningsbussar till Hässleholm. Dottern slängde sig i bilen för att hämta oss där. Sedan var det inge mottagning på mobilen uppemot 1000 personer lär ha varit strandsatta. Ersättningsbussarna räckte inte på långt när och djungelns lag rådde. Vi fick tag i henne i Hässleholm och hon åkte på att hämta oss i Höör. Vilket oflyt denna final. Men nu är vi hemma och samlar ihop oss. Ha det gott godnattkram Ingela

    SvaraRadera