lördag 4 augusti 2012

Annorlunda


........blev den här veckan. 2 pass på jobbet, och däremellan flyttpackning och "storflytten". Nu är jag tillbaka på Bynsvägen igen, efter ett år på annat håll.............
Och på den gamla gården blommar malvan, lika intensivt som förra sommaren vid den här tiden!


Björnbären ser lovande ut i år också. Nu har de börjat skifta färg från grönt till en dragning åt rött, så får vi nu lite sol och värme så kanske det kan bli både björnbärssylt och björnbärslikör i år!


Fredag middag åkte vi till stan, med ett stopp på bilverkstan på Hönö (den lilla gröna behöver nog lite översyn av en expert!). Men där var det semesterstängt, så vi får väl hoppas att hon tuffar och går i alla fall en vecka till..........
Äntligen har Johanna kommit tillbaka efter att ha sommarjobbat på Åland ända sedan början av juni! Det blev ett kärt återseende, så kärt att jag glömde ta bilder...........
Nu jobbar hon i djuraffär i Sävedalen. Och där var det riktigt kul att gå runt och titta! 
Vallisneria? Ja, så heter de," spafiskarna"!
"Stick ner handen i akvariet" sade Johanna. Så det gjorde vi. 


Och snabbt som ögat hade vi alla småfiskarna på handen! Skum känsla - jag kan inte bestämma mig för om det var obehagligt eller skönt............


Det lär vara rätt populärt med sådana här span lite överallt numera, både här hemma och lite varstans utomlands. Fast oftast är det fötterna som får sig en omgång. Jag får nog prova det här..........Men att skaffa hemmaspa med fiskar blir nog lite väl dyrt - 5 för 39:-. Jag skulle tro att det krävs hundratals fiskar om man vill ha vackra fötter!


Tänk så mycket det finns att köpa till sina husdjur, allt ifrån polotröjor och regnställ till hundar i olika storlekar, tuggben i form av tandborstar (väldigt bra för tänderna!) till hundgodis av alla de slag! Jag köpte INTE torkade kycklingbröst - där går gränsen. Det kostade lite väl mycket......Men hundgodis exponerat på samma sätt som smågodis kunde jag inte motstå. Det blev en påse blandat godis att muta Olga, Moa och Pajen med!



Låååång väntan blev det på Burö. Det är inte direkt tätt mellan färjorna på kvällarna. Men man får försöka fördriva tiden så gott man kan..............


Man kan till exempel ta en liten extrasväng och kolla hur det ser ut i hamnen på Hälsö. Där var det mycket gästbåtar och en vacker solnedgångshimmel. Och väl hemma igen efter många timmar var det högsommarfullt i vår hamn också............

1 kommentar:

  1. Jag lovar att dom blir glada - "doggsen"- lite annorlunda godis! Nu kommer du nog att ligga ännu bättre till - om det är möjligt vill säga!

    SvaraRadera