söndag 9 januari 2011

Läkarbesök och ubåtsjakt



Förmiddag vid stranden Isabelle badade både länge och väl - själv kände jag inte riktigt för bad.......... Vår hotelläkare dök upp, tittade på mig, lyssnade på min vackert skrovliga stämma och min hosta och tog mig med till kliniken på hotellet! Där blev jag grundligt undersökt och läkaren konstaterade att "you need medicin or you will not get well"............ 




Med en hel arsenal av mediciner och en avslutande penicillinspruta i häcken lämnade jag kliniken, med order att komma tillbaka i morgon för en koll! (OK - salvan är till Isabelles myggbett..........) Jag var sämre än jag trodde tydligen...............


Jag lämnar ordet till den som är frisk:



Okej, så efter att farmor och jag varit på kliniken och fått salvor och mediciner så att det räcker ett helt år kom det en bil och hämtade oss och ett par andra svenskar som bodde på samma hotell som vi.
För nu var det dags för utflykt!  
Yippi! Vi ska få åka "ubåt" och kolla på korallerna och alla fiskar.


Nice va!? det var riktigt häftigt, kändes som om du var i ett ända stort akvarium.
Massa fiskar i alla dess färger och koraller i alla former.



Och båtresan hem var inte så dålig den heller.
Soligt, blåsigt och väldigt mysigt!!



En bild på mig och farmor som dem tog när vi kom till båtarna som dem sen gjorde till en almanacka!
Fiin va? ;)

Jag vill bara lägga till: Det kändes inte som att vara på en båt - snarare som att sväva!Och som att titta ut ifrån ett akvarium. Nu vet vi precis hur akvariefiskar känner sig.................


7 kommentarer:

  1. Jag vill också åka ubåt! Men jag vill inte va sjuk... krya på dig Marie-Anne.

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att du blivit sjuk. Hoppas att alla mediciner hjälper.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    kram ulla

    SvaraRadera
  3. Oj då, hoppas du blir snabbt frisk nu, M-A!! Å andra sidan så sköter Isabell bloggandet med den äran, och bilderna är underbara, som vanligt!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  4. Precis det jag fruktade...förkylningen alltså! Här hemma är resten av "nyårsdeltagarna" fortfarande mer eller mindre däckade...en envis och långdragen virus tydligen. Tur iaf att du fått kontakt med läkare...då ska det väl rätta till sig...Kram till er båda!

    SvaraRadera
  5. Hallå där! Vi följer "eran" blogg varje dag här hemifrån och är inte ett dugg avundsjuka... Här är det svalt och friskt och garanterat myggfritt, motion i form av snöskottning får vi oxå varje dag. Ha det nu underbart resten av tiden och krya på dig morsan... Tur att det finns läkare på plats! Puss och kram, älskar er! Fredrik, Annelie, Leo och Wilma... Och den där jävla katten!

    SvaraRadera
  6. bella du tror att du e en fotomodell.robin

    SvaraRadera
  7. bella om du inte komemr hem med något till don morbror så vet du vad som händer hahaha / Robin

    SvaraRadera