torsdag 27 januari 2011

Godis, snus och superkyla!



Jaha - taxfrekatalogen! Alltid lika spännande läsning! 




Dajm - big pack! ..........Vet jag någon som kommer att bli glad för............




Snus? Inte min grej, men jag har fått en förfrågan från långresenärer på plats i Phuket: "Kan du inte köpa med dig SNUS?" Det verkar vara hårdvaluta för svenskar i Thailand.......... Kan man inte få tag på snus där? Tipsa gärna i så fall................




Och till sist: Den här förstasidan fick mig att allvarligt överväga att inte resa hem i mars, utan stanna i alla fall en bit in i maj...............

5 kommentarer:

  1. Superkyla t o m april...vi stannar!

    SvaraRadera
  2. Jo, svenskt snus har jag sett att de brukar de skylta med utanför en del barer i Patong. Daim finns att köpa på Villa Market (en fin mataffär) samt Carrefour, men det är bara en bit (typ en halv dubbeldaim) som kostar runt 10 kr. Så man får äta med andakt :-)

    Självklart ska du stanna en bra bit in i maj, sedan kan du åka hem och lukta på syrenerna, för sådana har vi tyvärr inte här...

    SvaraRadera
  3. Att stanna låter som ett bra alternativ..

    SvaraRadera
  4. Avundsjuk, men inte missundsam!! Ooooj vad härligt det skulle vara att komma iväg! Förstår att du laddar... eller snarare laddar ner!
    Fika före jobbet innan du reser?

    SvaraRadera