måndag 17 januari 2011

En liten aning av vår........



Så här såg det ut i lördags! Det kom säkert närmare 20 cm nysnö under natten! Det var jobbigt att pulsa nästan upp till knäna i snön. Och jag hade ju just kommit hem från varmare trakter!




Idag var det 3 - 4 plusgrader, solen tittade fram och vattnet forsade över hela ön! Men vi riskerade livhanken och tog en sväng ut på Et med hundarna, Monica och jag. Det var vansinnigt halt! Man fick tänka på varenda steg man tog, och vi var rörande överens om att våra scooterkängor, som vi inhandlade i höstas, måste vara det bästa köpet på väldigt länge, värda varenda krona! Kängorna och thermobyxor har varit standardklädsel den här vintern! 




Vägen ut till västsidan var glashal alternativt full med vatten - jag vet inte vilket som är jobbigast!




Isen börjar ge med sig, så nu kan barnen inte åka skridskor längre - skridskobanan ligger under vatten.




Men när vi väl tagit oss ända ut till västsidan fick vi belöningen - så fantastiskt vackert! Sol, och att för en gångs skull inte frysa, gjorde inte saken sämre! Nu skulle vi bara halka tillbaka också............




Hur kan det finnas knallgröna, nyss snötäckta, små växter nu? Det har ju varit hur mycket minusgrader som helst! Jag fattar det inte, men har bildbevis!




Sol och snabbt tinande snö och is - visst var det lite, lite våraning i luften idag! Det blir att leva på det nu, för snart vänder det väl och blir minusgrader och mer snö igen är jag rädd. 




Då tar jag fram och tittar på den här bilden, tagen för några dagar sedan i en välvattnad hotellträdgård i Egypten! (Där lär det regna tre gånger om året. Snö? Tror jag inte att de vet vad det är..........)










4 kommentarer:

  1. Underbart...visst -snart är det vår...man ska ju va positiv!

    SvaraRadera
  2. åh bilden över västsidan bubblade fram vårkänslor i mig... härlig känsla!!!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder.Du är väl bara hemma o vänder inför nästa tripp.Ha det gott.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  4. Så härligt när solen kommer över ön!!

    SvaraRadera