onsdag 22 augusti 2012

En dag efter


.........är jag! Det blir lätt så - att sammanfatta dagen när kvällen är sen och man inte har mer än lite ledljus är svårt! Men nu har jag fått lite hjälp av kreativa Yvonne - tack för det! Provar när det blivit mörkt och återkommer............


Gårdagen blev väldigt lång för min del. 03.15 vaknade jag! Och det var lögn att somna om! Så när det började ljusna vid 5-tiden gav jag upp. Det är meningslöst att gå upp när det är kolmörkt ute och man inte har någon lampa, och det är lika meningslöst att ligga kvar och försöka somna om när det ljusnar. Tur att jag inte har sysselsättningsproblem - det finns ju både dator, böcker och så kameran förstås! Så har vackert var ett vaknande Trollhättan när solen just var på väg upp!


Därnere i båten sov mina reskamrater lugnt vidare, medan jag beundrade ett spegelblankt och stilla vatten och en totalt igenimmad båt! Inte frös man i natt, inte - snarare tvärtom! Värmen, som har strejkat hela sommaren, fungerar hur bra som helst nu!


Till slut tröttnade jag på att sysselsätta mig själv och satte på kaffet - för jag vet att Tommy vaknar när han känner kaffedoften! Johanna kom också upp, och sedan blev det frukost i solen på bryggan!


Dagen har varit lugn, inga speciella aktiviteter mer än lite påfyllning av matförråden inne i Trollhättans centrum, och en liten eftermiddagstupplur för min del medan Tommy ägnade sig åt båtvård. Johanna tillbringade dagen tillsammans med kusinen på shoppingtur i Överby. Hon kom tillbaka med tre metspön som hon köpt speciellt med tanke på mig. "Alla kan fiska"! Ha! Vänta bara tills jag drar upp min lax - med metspö! (Ja, får man aldrig makrill så kan man väl satsa på annat........)


Kvällen kom, och middagen väntade hos Yvonne och JT i deras nya hus! SÅ fint det var!
Och så gott det luktade när vi kom in - nystekta kantareller!


Tillsammans med rådjur och andra tillbehör blev det alldeles fantastiskt gott! Det var knappt så att vi orkade efterrätt...Fast det är väldigt svårt att motstå kladdkaka med vispgrädde och jordgubbar förstås!


JT demonstrerade alla sina fiskegrejor, hembyggda och den ena mer fantasifull än den andra. Ett ombyggt badmintonracket - kan det fungera?


Johanna såg lite skeptisk ut..........

Tur för oss att det var en bit att gå tillbaka till båten - för vi behövde lite motion efter all mat! Och klockan hann som vanligt bli mycket innan vi kom i säng, och onsdagen ska bli en regndag, så vi får se var vi hamnar..........

2 kommentarer:

  1. Ser att ni har det bra. Det känns skönt - följer dig dag för dag här på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Det där såg ju riktigt gott ut med festmiddag hos Yvonne! Man kan ju alltid dra till med att man ändå inte vill ha någon fisk förrän den kommer på tallriken ;-)

    Vackra foton idag med... visst är det synd om oss som måste slava i värmen ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera