måndag 13 augusti 2012

Sensommarkväll





......i Rörö hamn. Fortfarande ligger en del gästbåtar kvar efter helgens invasion, eller så är det nykomna båtar - vad vet jag? Lugnt och stillsamt är det i alla fall, denna måndagskväll i mitten av augusti.


De mörka molnen har legat stilla på samma ställe i flera timmar nu, och där får de gärna ligga kvar. Så länge de inte kommer närmare är jag nöjd. För det räcker med regn nu......


Det är skönt att gå ner till hamnen efter en dag fylld av vardagsplikter som städning, tvätt, matlagning och diverse annat pyssel. Men det ska ju göras.........Och nu är allt fint och i ordning, och jag är mycket nöjd med mig själv ikväll!

Idag kom Johanna till Rörö och här blir hon kvar ända tills färden går tillbaka upp genom Dalslands kanal. Den här gången slussar vi åt andra hållet, och det lär visst ska vara jobbigare har jag hört. Men med Johanna och mig på däck kommer det säkert att gå som en dans...........


2 kommentarer:

  1. Slussar...det kommer ni att klara galant! Broder Tommy har tur som har såna kvinns som ni båda!

    SvaraRadera