tisdag 14 augusti 2012

Sista makrillfisketuren?


Ja, kanske med Skönheten i alla fall, för om några dagar flyttar hon. Och för min del kanske det blir sista makrillfisketuren för evigt...........


Johanna, som aldrig får fisk, fick en makrill.


Tommy ryckte väl upp en fem, sex stycken.


Per-Erik ledde väl ligan idag - han fick många! Så han slog sig till ro och satt nöjd efter ett tag.


Monica lyckades få upp två små söta makrillar, trots att hon klagade över att de bara åt upp hennes agn hela tiden!


Och jag? Inte ett napp. De brydde sig inte ens om mina försök utan simmade förbi till nästa agnade krok. 
Jag måste ju försöka förklara det här för mig själv och för mina fiskekompisar. Jag tror att det beror på härsken stagg och rostiga krokar! Det tycker jag låter som en rimlig och trovärdig förklaring, eller hur? Eller beror det på att jag är en urusel fiskare? Det får vara hur det vill - jag är bra på annat! Men just för tillfället är jag rätt härsken, jag också!


Så jag gav upp till slut, serverade kaffe till de ivrigt fiskande kompisarna (jag är t.ex. rätt bra på kaffekokande!) och roade mig sedan med att försöka ta lite fina bilder i stället.


Men en hel hink makrill blev det i alla fall, och trots att jag inte bidrog med en enda liten spirr så kanske jag får vara med på makrillmiddagen i morgon ändå!

Och sedan blev det båtstädning..........

4 kommentarer:

  1. hörrö vi kommer vara de bästa tänkbara däcks personal istället, och de är inte illa ;) kram

    SvaraRadera
  2. Att få fisk på kroken har ju med känsla att göra - lite mer inlevelse nästa gång så ska du se att det nappar :))

    SvaraRadera