måndag 30 juli 2012

Sensommarlycka


En promenad på skogsvägen med hundarna brukar det bli när jag hälsar på i Rölanda hos systern och svågern. Så även denna gången, när vi väl hade vaknat till liv efter gårdagskvällens festligheter. Men den här gången hoppades jag på lite fynd på vägen..........


Och visst - det fanns kantareller! Vi behövde inte ens gå in i skogen - vi plockade längs vägkanten!


En riktigt fin söndag blev det - soligt och varmt hela förmiddagen - en fantastisk svampplockardag! Jag kan bara föreställa mig hur mycket kantareller vi hade hittat om vi hade gått in en sväng här till exempel....


Men vi hade ju några fyrfotingar att ta hänsyn till också. Och de ville bada! Jess, som i vanlig ordning bar med sig en boll lyckades tappa bort den någonstans på vägen, men i brist på boll hittade han en pinne som verkade fungera lika bra. Kasta pinnar är populärt - jag har flera bekanta hundar som älskar det........Och Jess var inget undantag. Han är lika outtröttlig som vissa andra jag känner..........(Olga!) 


En hel del av skogens guld blev det!


Sensommarlycka - att sitta ute i solskenet och rensa egenhändigt plockade kantareller!


Så när vi kom hem blev det varma mackor med gräddstuvade kantareller till middag innan vi tog en titt på den rosalila kvällshimlen och stupade i säng........

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag blev avis - vill oxå ha kantarellmacka!

    SvaraRadera
  2. jag instämmer me monica!!! :D kram!

    SvaraRadera