tisdag 24 juli 2012

Rörösommardag.......


......var det idag - äntligen! Det har vi - eller i alla fall jag - väntat på länge! Så att sova efter jobbnatt var inte att tänka på idag. Det var bara ut i solen som gällde.


Vi hamnade förstås hos Monica och Per-Erik en stund, på uteplatsen för en gångs skull. Det har inte varit mycket uteplatshäng innan den här sommaren.......


Det är faktiskt läge för att gå upp till vattentornet i kväll, med varsin stol och varsitt glas och en flaska vin. Det var längesedan sist! (Närmare bestämt den 21 maj, ser jag när jag tittar tillbaka. Jaha - drygt två månader alltså!)


Moa bäddade ner sig i alla filtarna i hundrummet och struntade i solen idag. Annars brukar hon gärna ligga på bordet på uteplatsen, mitt i gassande sol. Men det är klart - någon gassande sol har vi ju inte haft på väldigt länge, så hon är väl ovan...........



Nog är det vackert där uppe vid vattentornet, särskilt en sådan här vacker kväll med klarblå himmel och en avtagande vind.


Olga fick följa med, och var förstås överlycklig!


Mistel ber inte om lov - hon går som hon vill. Ikväll valde hon att följa med upp till vattentornet och vara med oss. Där låg hon, en bit ovanför oss, och spanade ut över havet och vaktade sin människoflock (tror jag i alla fall - det såg så ut!)


Monica och jag njuter av sol och värme och ett glas vitt så här i slutet av juli...........


När solen började sjunka och vinden kändes kylig flyttade vi ner till Trekanten. På väg dit beundrade vi detta - oj så vackert!  


Det talade vi om för Christina, grannen, när hon kom och höll oss sällskap en stund där på Trekanten innan solen sjönk bakom husen...........För det var hennes trädgård vi beundrade!


Vilken underbar dag - för stora och små!
Och i morgon ska det bli lika fint!

 Tur att jag inte måste lämna Rörö förrän på kvällen - för i morgon väntar jobb igen...............






1 kommentar: