söndag 18 maj 2014

Leos lördag och min söndag


Hur länge har han sett fram emot den här dagen, Leo? Läänge..... Liseberg med pappa - en av årets höjdpunkter! Lillebror fick stanna hemma med mamma och farmor - han är för liten för att uppskatta Liseberg, i alla fall någon längre stund.


Nya attraktionen, Helix (som är en riktigt häftig berg-och dalbana har jag förstått), var en upplevelse! Trots köer på en timma åkte Leo och pappa tre gånger! Där gick en del av heldagen.......


Men visst hann de med lite annat också. Den obligatoriska sockervadden till exempel. Och Lisebergsbanan. Och Flumeride. Och kebabrulle och glass. Och en hel massa annat! 


12 timmar senare var de hemma igen, dödströtta och väldigt nöjda med dagen. Wilma, som fått nöja sig med vanlig promenad utan spring med husse, var glad när de kom hem. Men hon var nog också trött, för hon lade sig till ro i stora fåtöljen (i sängen får hon inte plats!) och där sov hon gott!

I morse åkte de alla tidigt, och helt plötsligt blev det väldigt tyst och tomt. Jag ägnade mig åt några timmars städning innan jag stupade på soffan och sov en timma. Det får man göra när man är fritidsforskare på heltid......


Bjuden på middag hos Monica och Per-Erik - vilken tur jag har! och just idag också, när jag nog hade nöjt mig med ett par mackor annars.......
Där sov Mistel.......


Och där sov Olga!



Det blev middag i  det nya uterummet förstås! Hungrig var jag, och gott var det, som vanligt när Per-Erik lagar mat!


Så satt vi en stund med vinglas och kaffekopp innan jag vandrade hemåt på den numera igenväxta genvägen. I kväll blir det tidigt i säng, och i morgon åker jag till Tommy och Drömstugan igen. Längtar........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar