tisdag 20 november 2012

Vilsamt


kan man ha det på olika sätt. Idag behövde jag vila efter en tuff jobbnatt. Visserligen gick jag och lade mig i morse när jag kom hem från jobbet, men när jag vaknade vid 14-tiden var jag fortfarande seg och trött. Lite frisk luft (en snabb tur till affären!) fick det bli, och sedan satte jag igång - med matlagning. En soppa skulle det bli, en som jag inte har lagat på länge. Det är en väldig massa pyssel och hackande för att få till den soppan - och det var precis vad jag behövde idag! DET är vilsamt - för mig!


Tillbehören kräver också en hel del hackande och skärande........


Vilsamma aktiviteter var det laget runt idag. Johanna stickade raggsockor - det tycker hon är vilsamt.


Tommy läste dagens tidning och bevakade marknade på datorn - det tycker han är vilsamt.


Alltså hade vi det vilsamt, alla tre, fast på olika sätt!

Men vi samlades så småningom kring den färdiga heta röda linssoppan - vacker, god och nyttig!
Snart fortsätter vår vilsamma dag med en rolig film...........

2 kommentarer:

  1. Både trevlig och vilsamt och gott såg det ut som - och vilken vacker soppa!

    SvaraRadera
  2. Åh, receptet på den soppan skulle jag vilja ha :)! Kram Jacqueline

    SvaraRadera