söndag 4 november 2012

Novembersöndag = jobb!


Och där hamnade den - blomman från Dalarna! Enligt sonen mår den bara bra av att vara ute året om - det ger lite extra patina.........


Städning inne - det behövdes! Nu är jag lite trött på städning - först hemma på Rörö, sedan hemma i Drömstugan. Men nu är det klart, och jag kan luta mig tillbaka och njuta!

Tommy tog sig an städning utomhus. Ekar har vi på tomten, och eklöv är tjocka och lägger sig som en kompakt matta precis överallt. Och inte lär de förmultna innan våren heller. Så det var bara att sätta igång med räfsan! Och visst blev det fint - och helt plötsligt ser här väldigt mera bebott ut!


Jätteeken och pytteeken - den rundklippta, som förhoppningsvis ska prydas med ljusslingor till jul! (Hittade en ljusslinga med 120 lampor på Jula - i min fantasi ser jag den i pytteeken......) Än har de inte tappat alla löv, men det är inte många kvar!


Efter avklarad inomhusstädning tog jag itu med utomhusjobb. Det är mycket som är fruset och nedvissnat och ska bort - dock inte rhododendronen som har satt knoppar inför våren. Det ska bli spännande att se vad som kommer - och vilka färger blommorna har. Jag tror att vi har en som är vit.......Alla härstammar visst från Berlin!


Röda bär - och jag har inte en susning om vad det kan vara! Så är det förresten med väldigt mycket i den här trädgården - det kommer att bli överraskningar hela våren tror jag...........


Nu ligger det ett antal stora lövhögar lite varstans. Vi får väl bara hoppas att det inte blåser upp i natt, för då lär det vara ogjort arbete! I morgon förflyttar vi lövhögarna från trädgården till skogen!


Och så dök Tusse upp, ett dygn efter vi hade kommit hit! Han beter sig som om han inte har fått vare sig mat eller mänsklig kontakt sedan vi lämnade honom för tre veckor sedan. Tur att vi vet att han faktiskt har ett hem hos grannen..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar