onsdag 14 november 2012

Inomhussafari


Tänk att de överlevde älgjakten, vår ko och kalv! Vi har inte sett till dem sedan vår första morgon i Drömstugan, så jag trodde att de hade fallit offer för en älgstudsare! Men så var inte fallet tydligen - klockan 12, mitt på dagen, stod de plötsligt där, båda två!


Gröten höll på att bli vidbränd (ja, jag vet - sen frukost - som vanligt!). Kameran låg lätt åtkomlig som tur var. Men det gäller att röra sig väldigt försiktigt - de är skygga! Så att gå ut på utsidan var inte att tänka på - det blev att ta bilder genom (smutsiga) fönster. Och lite darrigt blir det gärna också........Men det får duga i alla fall!


Kalven med sin mamma. Undrar just om syrenlöv smakar bra? Uppenbarligen tyckte de här två det i alla fall..........


Det är inte så lätt när man har så långa ben.........Men man kan ju alltid gå ner på knä för att komma åt godsakerna!


Första parkett! Det är inte många meter som skiljer oss åt............
Länge stannade de idag, säkert en kvart, innan mor klev iväg in i skogen, och kalven fick väldigt bråttom efter när han - eller hon - insåg att den var alldeles ensam!


Gårdagen och dagen har vi fått ägna åt stugvård. Igår natt frös utekranen, och den måste fixas! Undrar om vi har vad vi behöver för att lösa det?


Det hade vi inte, så det fick bli en ny tur till Bengtsfors. (Nu kan jag snart varenda sväng på den 2,5 mil långa vägen mellan Gustavsfors och Bengtsfors!)


Det här var bara början! Tommy tillbringade nog två timmar nere i brunnen i eftermiddag. Jag? Jag var hantlangare, förstås. Det är jag rätt bra på...........

Nu är allt som det ska i brunnen, middagen är avklarad och det är fotboll på TV. Får väl se hur länge jag orkar.............

Det är kolmörkt sedan flera timmar, och nu undrar jag: Vad gör älgarna där inne i mörkaste skogen så här dags? Ligger de och sover någonstans,eller.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar