tisdag 27 november 2012

Dagen innan vintern?


Jaha , så var det dags. Snö från Norge, regn från England och kyla från Ryssland, allt enligt dagens GT. Fan tro´t...........Men det är väl lika bra att gå ut medan tid är! Man vet aldrig - kvällstidningarna kan ju ha rätt. Och förresten säger de likadant på SMHI........ Dessutom behövde jag en stor dos frisk luft efter två jobbnätter. Monica julstädade fortfarande och hade inte tid att följa med. 


Däremot fick vi med oss raggmunkarna som inte visste till sig av lycka!


Nu har det regnat i flera dagar. Det är inte utan att det märks........Nu är det på väg att bli översvämning igen - Ersvan och vägen flyter nästan ihop!


Ute vid strandstenarna fick vi faktiskt en liten glimt av nedgående sol - i alla fall speglade den sig underifrån - såg det ut som - i molnen!


Bra gummistövlar hade vi - men väldigt blöta hundtassar fick Moa och Olga! Jag vill inte ens tänka på hur det kommer att se ut här om det blir ett antal minusgrader..........Skridskobana! Broddar alltså, i alla fall om man tänker gå den här vägen.


Vackert? Ja, det tycker jag nog.........


Visst höll det upp en stund. Men allting droppade..........Och det enda gröna som finns kvar är barrträden - som den här tallen.


Ja, nu är det bara att vänta och se om kvällspressen och SMHI har rätt. Och, i så fall, om det kommer att hålla i sig länge. Kylan alltså. Och snön........ För snö ska det tydligen också komma. Jag ser inte fram emot det................



4 kommentarer:

  1. Oj vad blött det var idag! Jag ser fram emot lite lagom kyla fast torr sådan. Det ger rena hundar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag definitivt förstå! Fast kyla är inget vidare för oss människor..............

      Radera
  2. Fy tusan...kanske ska avboka min biljett

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har biljett åt andra hållet...........

      Radera