lördag 17 november 2012

Vi borde stannat kvar.........


.....här! Men det var dags att åka hem, för jag har en del jobbnätter som väntar. Men, inte nog med det........


Det här väntade mig när jag kom hem och hade hämtat posten. (jag fick köpa en plastkasse - det var mycket post efter två veckor.........).  Nåja - mammografi är bra, och det är klart att jag ska åka dit - fast - en lördag klockan 13.00???


Inte nog med det - tandläkaren jagade mig också! En lördag 9.30!!? Då får jag gå upp halv sex om jag ska hinna dit i tid..........Men det är väl bara att bita ihop antar jag.


Så lämnade vi då Drömstugan igår, och som det ser ut just nu så kommer det väl att ta en månad eller så innan vi kan åka tillbaka igen. Så det var nödvändigt att lägga stugan i malpåse inför vintern, för man vet aldrig - rätt som det är slår kylan till på allvar! Det var en hel del som skulle göras kan jag säga. Stänga av pumpen i brunnen, öppna alla kranar och släppa ut allt vatten i ledningarna. Kliva ner i brunnen och skruva bort en liten plupp och släppa ut vatten där också (Tommy - inte jag!) Skruva ner varmvattenberedarna (vi har två!) och tömma ut allt vatten. Den här, köksvarmvattenberedaren, fick vi ta med hem, för den behöver ny packning och kanske lite silvertejp........ Den ska nog bytas ut tror jag........


Blandaren i duschen - bara att skruva loss och ta med hem. Fryser den så blir det dyrt! Fast vi lyckades glömma den när vi åkte. Som tur var så kom jag på det efter två mil. Det var bara att vända, åka tillbaka och hämta den.........
Nu är stugan tillbommad, kall (strömmen avstängd) och ledsen - tror jag. Det är nog halvtidskatten också - ledsen alltså. 


På Rörö är det grått och blåser friska vindar. Vi borde nog ha stannat kvar......

5 kommentarer:

  1. Skratta eller gråta? Åt drömstugan ler jag varmt, men lördagar.. Svårt att förstå! 3:e lördagen "på raken", som hantverkare så snällt önskat tillräde. Och inte säger jag nej! Jag vill ha vatten, toa, dusch..men jag längtar inte efter att få ta hand om allt damm..
    Nu skriver du om andra brancher.. Vart tog arbetslöheten vägen???? Eller bidrar det????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan verkligen börja undra Doris! Alla dessa lördagar......Kram!

      Radera
  2. ...och här borta är det snart ingen skillnad på vardag eller helg...det bara rullar på, men här tror jag det håller arbetslösheten nere.
    Vi är långt ifrån så noga som ni när vi stänger vår stuga...och det har straffat sig några gånger...Annat var det när svärfar tog hand om det, då funkade allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Egentligen borde det inte vara någon större skillnad på vardag och helg för min del heller - det är bara det att färjorna går så sällan på helgerna............

      Radera