torsdag 8 november 2012

Hinner inte!


Äntligen dags att åka till verkstan med den lilla Gröna! Nu ska vi väl äntligen få slut på pip och blink då?


Det tar sin lilla tid, det där med verkstadsbesök. En timma sådär, sade gubbarna. Och vad gör man under tiden? Tja - det fanns inte så mycket att välja på, inga fik eller andra trevliga inomhusställen i närheten, så det fick bli en isande kall promenad på en timma runt utkanten av Bengtsfors. Utsikten över sjön var nästan värd det. Där, längst uppe på toppen, håller någon på att bygga ett hus. Ännu så länge var bara grunden gjuten, så det är en del kvar att göra. Kanske blir där inflyttning till våren när det är som allra vackrast?


Mycket hus såg vi, äldre och nyare, fina och mindre fina. Och ett och annat........ja, konstigt kan man väl säga. Det såg ut som om någon hade ställt två kartonger ovanpå varandra och målat allt blått. Högt och smalt och väldigt......väldigt.........annorlunda!

Efter en timma var vi tillbaka på verkstan, alldeles genomfrusna (efter att ha kollat klockan ett antal gånger). Hemskt vad tiden gick långsamt idag då! Nordanvind och duggregn är inte så himla trevligt att tillbringa en hel timma i!

Glada i hågen körde vi hemåt - äntligen skulle den lilla Gröna vara tyst och lugn! Men vi hann inte långt innan hon började om i numera gammal känd stil: Pip, pip, pip och blink! Nu får vi komma tillbaka på måndag och så gör verkstan ett nytt försök - utan betalning den här gången!


Inte hann vi med något trädgårdsarbete idag inte! När vi var hemma var det nästan mörkt. (solnedgång i Gustavsfors idag 16.01 enligt yr.no. Inte för att vi har sett solen över huvud taget idag......)

Och inte har vi varit i närheten av att öppna våra medhavda böcker. Jag har burit omkring på Kackerlackorna - utspelar sig i Bangkok och verkar lovande spännande. Tommy har med Onkel Toms stuga - en riktig gammal klassiker att läsa om. Men vi hinner inte - dagarna går för fort.............

3 kommentarer:

  1. Hoppsan - går det inte att få tyst på den lilla gröna - den kanske saknar mig!

    SvaraRadera
  2. Jo Nesbo är min favoritförfattare och hans böcker är superbra! MEN du skulle börjat med den första boken i serien:
    Fladdermusmannen.. Oj vad jag önskar att jag hade alla hans böcker olästa framför mig igen...:-)
    /Helene Fabian - turboturisten


    SvaraRadera
    Svar
    1. Helene - jag tror att jag har läst alla hans böcker, men av någon anledning har jag missat just den här.......!

      Radera