onsdag 28 november 2012

Rester av sommar


hittade vi idag. En liten Alva har tappat eller glömt sin fina Foppatoffel.......


De sista rosorna, en vit, knappt utslagen


och en röd, alldeles utslagen! Knoppar fanns det också. Men de lär inte slå ut. Det är i alla fall den 28 november idag, och bara tre och en halv vecka kvar till julafton. Ändå blommar rosorna.........


Men idag hade temperaturen sjunkit ordentligt, även om termometern fortfarande visar på plus. Tack och lov slapp vi i alla fall regnet - det räckte med en isande kall nordostan! Jag kan inte påstå att det är så himla skönt att gå ut och gå sådana här dagar, och det börjar bli hög tid för dunjacka och kängor känner jag. Och så måste jag köpa mig ett par tumvantar, jag som alltid fryser om händerna!


Men det är våldigt skönt att komma in efter en timma ute i råkylan! Jag kunde inte motstå frestelsen längre - jag hämtade upp ljusstakarna från förrådet. Nu står de där och lyser, några dagar för tidigt. Men det är jag inte ensam om ser jag när jag tittar ut genom fönstret........
Skönt - för nu orkar jag inte med mörkret nåt längre..........

1 kommentar:

  1. Så fint - i morgon tänder jag mina innan ni kommer - VÄLKOMMEN!

    SvaraRadera