torsdag 22 november 2012

Ett steg närmare


tog vi idag. Närmare Resan alltså. Allra först var jag tvungen att hämta ut mitt nya pass som legat på passexpeditionen och väntat ett bra tag nu. Hur det passfotot ser ut ska vi inte prata om..........


Vad bra det är att vi har ett thailändskt konsulat i Göteborg! Mitt i centrum dessutom. Det är bara att gå upp, fylla i en (ganska omfattande) blankett, lämna passet och passfoton, betala 260:- och hämta ut passet 2 - 3 veckor senare med en snygg visumstämpel i! 60 dagar får vi stanna, sedan måste vi åka till Immigration office och få ytterligare 30 dagar. Men det ligger betydligt längre fram - någon gång i mars sådär...........


Glada i hågen åkte vi hemåt, nöjda med att vara nästan hemma så tidigt. Fast det blev en ofrivillig väntan på Burö på grund av en brådskande ambulanstransport. Skönt att ha en tidning (Tommy) och en iPhone (jag) i det läget............


Hela dagen har varit duggregnig och gråmulen, men när vi kom in genom dörren därhemma lyckades solen bryta igenom och lyste svagt på husen norrut


och snart gick den ner bakom bergen och lämnade kvar en vacker eftermiddagshimmel.

Exakt 7 veckor kvar.........

4 kommentarer:

  1. Bra att ni fixar 60 dagar på en gång, verkar så krångligt nuförtiden. Fast som det ser ut nu borde man få betalt för att besöka Siam hmmm.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha - först förstod jag inte vad du menade, men sedan läste jag din blogg!

      Radera
  2. Jaha - så nu börjar nedräkningen och veckorna som går så fort!

    SvaraRadera