fredag 2 november 2012

Vilken dag..........


..........är det? Lördag eller fredag? Nu måste jag väl ha hamnat i fritidsforskarlivet på allvar när jag inte ens kan hålla koll på dagarna! Eller börjar jag få havregrynsgröt i hjärnan? Å andra sidan spelar det ju ingen större roll vilken dag det är. Jag är ju ledig måndag till och med söndag. När jag inte har lovat jobba förstås.........Men för tillfället är inget jobb inbokat!

Idag åkte Fredrik, Leo och Wilma hem till Dalarna. Leo hade väl ingen större lust förstås. Fast det skulle nog bli mysigt att träffa mamma igen......Wilma var nog bara glad - hon längtade säkert efter att få springa fritt! Hon är verkligen en underbar hund - om hon bara kunde lära sig att gå i koppel!
Nu är de i alla fall hemma, och 50-milaresan gick bra!

Vi tog tag i städningen när gänget hade åkt, för i morgon bär det av till Dalsland och Drömstugan igen - exakt tre veckor sedan vi åkte därifrån senast. Nu är det spännande att se vad som har hänt, och hur kallt det är i huset, och hur lång tid det tar att få upp värmen......... 


En längre promenad - eller klättring och vadande - blev det efter avslutad städning. Stigen längs med det nya stängslet var väldigt översvämmad - tur att jag bytte till stövlar i sista sekunden!


Vattnet forsade  så det blev skum till och med!


Nu, när det nästan inte finns några löv kvar på träden ser man saker som man inte har observerat tidigare. Här har någon bundit att rep runt en björkstam. Sedan har björken växt vidare, och repet har gnagt sig in i stammen. Det ser rätt märkligt ut!


Den där brunnen har nog inte varit använd på ett tag......Det växer mossa på den!


Växer ja..........Det gör verkligen murgrönan! Långt upp mot trädkronorna!


Långt om länge kom vi till hamnen, och som vanligt vid den här tiden på eftermiddagen var det fantastiskt vackert i den nedgående solen...........

Nu är det kväll, och vi har snart packat färdigt. Tidigt i morgon sticker vi igen.......


6 kommentarer:

  1. Kör försiktigt, hälsa drömstugan - Trevlig helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi Susanna! Trevlig helg till dig! Kram!

      Radera
  2. Så nu har jag följt din tråd och njutit av det jag har sett. Lite av det mesta... Det där med att tappa räkningen på dagarna det är verkligen lätt hänt då man är ledig... och jag antar också bevis på att man riktigt har kopplat av!
    Kram på dig!

    SvaraRadera