fredag 9 november 2012

I förskott

Lånad bild

På söndag är det Fars Dag, om nu någon skulle ha missat det!

Lånad bild

Skämt åsido - nog ska man komma ihåg pappa flera dagar än just den där dagen - Fars Dag! Jag åkte de 6 milen till Ed redan idag för att gratulera - lite i förskott. Och det gick lika bra tyckte min far!

En trevlig stund hade vi, jag och min far. Jag har berättat för honom att jag har börjat släktforska, och en bätre källa än min far, åttiofem år på det åttiosjätte, får man leta efter. Oj, vad han kommer ihåg, och jag suger åt mig och försöker minnas (skulle kanske spela in?) Dessutom fick jag idag telefonkontakt med min pappas kusins man, som har släktforskat de senaste tre åren. Och allt hans material får jag på mailen snart!


Ett smakprov: Min farfarsfar med familj! Nu blir det spännande..........




På seneftermiddagen var jag hemma i Drömstugan igen. Där hade Tommy haft fullt upp hela dagen. Till våren lär vi ha en del projekt på gång förstår jag........

Oxrullader med gräddsås, pressad potatis och sallad till middag - så gott...........

1 kommentar:

  1. Lyckliga du - som har en sån guldgruva till far. Passa på att dokumentera allt du kan. Önskar jag hade varit mer intresserad när mina föräldrar levde. Mamma var ju väldigt pigg på att berätta!
    Den där middagen såg god ut - men nu får ni snart komma hem!
    kramis

    SvaraRadera