onsdag 16 februari 2011

Värmerekord?


Inte vet jag hur varmt det har varit idag, men minst 35 supervarma grader tror jag! Mycket dricka har det gått åt i alla fall. Sodavatten är en riktigt bra törstsläckare - bättre än vanligt vatten!



Det blev en kort stund på stranden idag - två bad lång närmare bestämt. Skuggan under ett parasoll räckte inte till på långa vägar. Det blev dessutom lite väl mycket sol igår, så vi drog oss in i skuggan på restaurangen och chansade på att iskaffet här skulle vara gott. Gott var förnamnet.........! Det blir inte sista iskaffet på det här stället!



Dessutom serverades det så här vackert!



Visst ser väl Monica nöjd ut? Trots att massörerna inte hade tid med henne idag........Det får bli ett projekt för morgondagen! Men det var nog lika bra - massage utomhus idag hade nog varit ganska svettigt.........



Det fick bli en tur in till Saladan istället - fast inte förrän solen hade gått ner och det hade blivit lite svalare. Monica behövde en väska för alla sina strandgrejor och en t-shirt för solbrännan - att bada i i morgon (jag lovar att plåta det!), så hon kastade sig in i kommersen tillsammans med alla andra svenskar på jakt efter shoppingfynd.



"Vad tror du om den här?" Njaää.............



Oj, vad det finns mycket man skulle kunna handla om man ville......



Man blir hungrig av shopping! Vi hamnade till sist på en pizzeria(!) av alla ställen! Men där har de fantastiska pizzor kom jag ihåg, så jag var tvungen att kolla om det fortfarande var så. Och det var det! Kanongoda!



Restaurangen ligger någonstans mitt i den långa raden av restauranger på pålar längs vattnet, och där blåste friska men varma vindar ikväll - som synes! 
Monica var förvånad över hur mycket det fanns att se i Saladan, och hur mycket folk där var. Men det får nog plats rätt mycket människor på Lanta, och större delen av dem verkar vara svenskar..........

'

Det här stället hittade vi på väg till moppetaxistationen. Eftersom mitt namn redan lyste i neon så får jag väl överväga om jag ska köpa det och börja driva lite bar- och restaurangverksamhet i Saladan...........



Moppetaxi skulle vi åka hem hade Monica bestämt. Så vi avvisade vänligt men bestämt alla ivriga tuk-tukförare och tog en sådan här istället. Man åker med livet som insats - hjälm är inte aktuellt, för det finns inga (i alla fall inte på de jag har sett och åkt med förut) - men vi kom hem till Gooddays helskinnade. Hur det såg ut? Se på Monicas bild!



Och ett himla liv var det när vi kom hem! Grodorna hade nämligen konsert i den lilla dammen - tur att vår bungalow ligger en bra bit därifrån...............

3 kommentarer:

  1. Nu äntligen har jag kunnat boka min resa till Änglarnas stad. 24 mars + 3 veckor. Ser mer än mycket fram emot att få krama dotra, besöka Klong Toey med Annika och se "tjejerna tillverka de fina galgarna! Och minst några dagar vid havet.. och får jag ihop det... så helst mitten veckan under en palm med vågbrus i öronen!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med allt ni får uppleva! Aha tuktuk är en mindre taxi då?
    Ja.... kan det vara ett tecken.. namnskylten alltså.. att det är hit du ska i framtiden.. ? :)

    SvaraRadera
  3. Jag arbetar gärna för dig om du köper baren.Skönt o veta att du har arbetskraft,eller hur?
    Som du märker har jag äntligen köpt en ny dator.På tiden.
    Kram ulla

    SvaraRadera