fredag 18 februari 2011

På Lanta - mittemellan och halvvägs



Mittemellan sjuk och frisk! Efter en tuff och febrig natt var jag matt, yr och hungrig i morse. Det sista lär väl vara ett gott tecken - igår var det ju bara flytande som gällde. Så frukost fick det bli, och internetdiskussioner med receptionspersonalen. Vi har problem, men vi löser dem efterhand! 




Monica, som fyller år idag, fick sin efterlängtade massage! Hon ångrade sig nästan. Killen som masserade henne ser både liten och snäll ut - men skenet bedrar. Oj, så hårda nypor han hade! Monica vacklade därifrån, mörbultad och med blåmärken (?). Hon tyckte inte att det var något för mig.............





Själv låg jag i skuggan och njöt av friden.( Idag gör jag mig inte så bra på bild, så det ska ni slippa, om nu inte Monica har lagt in något förfärligt på mig förstås........det vet man aldrig, eftersom vi bloggar oberoende av varandra - tro det eller ej!) Och eftermiddagssol är vackert!



Pool har vi också här, ja. Men den har vi hoppat över. Vad kan vara bättre än hela havet?




Ikväll, efter en (väldigt liten för min del) middag gick vi och satte oss på stranden - nu såg solen ut att gå ner i havet i stället för i molnen. Och det gjorde den! Ett fantastiskt skådespel! Det var tydligen likadant igår, men det råkade jag missa..............




En liten tur ut längs vägen tog vi sedan. Det är restaurang på restaurang på bar på bar på restaurang igen! Hur överlever de alla? Men vi hade ju redan ätit, så vi gick hem igen. Vägen är kolmörk, så det är tur att det finns skyltar så vi hittar hem!




Och sedan firade vi Monicas födelsedag! Hon tyckte om min dukning...........Det riktiga firandet  - på trevlig restaurang med god mat - får vänta tills jag tycker att mat smakar gott igen. Och Monica har inget emot att vänta någon dag på att bli ett år äldre!

Och nu har vi varit 5 dagar på Lanta - halvvägs alltså! Vad dagarna rusar iväg............. Och i morgon är det en ny dag - en helt frisk sådan..................

6 kommentarer:

  1. Krya på dig och sov mkt unvik A/C/ Kram S

    SvaraRadera
  2. Tur att du är bättre!! Må så gott!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  3. Bra att det går åt rätt håll. I morgon är du säkert helt återställd får vi hoppas!

    Det är alltid lika roligt att läsa när thailändare skriver engelska ord med thailändska bokstäver. På hotellskylten står det:

    Goode (j är stumt) Landtaa Tjaale (sista t:et är stumt) ään (d är stumt) Riisååt (r är stumt).

    Ser att ni mumsar på Tong Gardens cashewnötter, ett gott val, godare cashewnötter finns inte tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Gött att läsa att du känner dig mer på banan igen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med alla "talare",skönt för dig att du är på bättringsvägen.ha fortsatt trevligt på Lanta.
    Kram

    SvaraRadera