måndag 28 februari 2011

Hemmadag!


Vår Leelawadee i trädgården blommar nu med tre fantastiska blommor! Och det kommer mera! Jag kollar den varje dag.........Och fantastiskt doftar den också!



Ibland är det skönt att stanna i byn och bara strosa runt och göra vad som faller en in. Monica kände att kroppen behövde en omgång efter flera dagars strandläge, så för hennes del blev det en massagetimme på Raya. Hon kom tillbaka med tindrande ögon och avslappnad kropp! Själv tog jag en tur till apoteket - eller ett av alla apoteken rättare sagt - för att inhandla smärtstillande salva och tigerbalsamplåster. Jag vaknade 3.30 efter 3 timmars sömn och kunde nästan inte ta mig ur sängen - Nackskott! Heter det inte, nä, utan nackspärr. Fast det känns som ryggskott fast i nacken....... Salvan gjorde verkan, och lunch på Kallots stod på programmet.


Jag längtade efter kycklingkebab - så gott! Och en iskaffe på det! Den nya servitrisen fick en grundlig lektion av ägarinnan i hur man tillverkar Kallots iskaffe, välkänt för alla gäster på Malee Garden. Och ser man på - hon lyckades få till det perfekt!



Hemma efter lunch tog Monica en liten siesta i hängmattan medan jag kollade om det hade växt mycket i trädgården de senaste 2 timmarna,



.........medan Ann städade och fixade och lämnade drakfrukt i kylen åt oss! 



Efter en lugn eftermiddag hemma, Monica vid datorn och jag i sängen i ett försök att ta igen lite förlorad nattsömn, blev vi inbjudna till grannen Yvonnes trädgård på ett kallt glas vitt. Där satt vi både länge och väl! Så småningom tog vi oss i alla fall iväg till Banana Corner - middagsdags. Vi var på väg dit redan igår, men Stenbordet ligger på vägen, så det är lätt att halka in där istället. Men idag var Stenbordet stängt, så vi lyckades ta oss ända fram till Banana Corner, som verkligen är en jättemysig restaurang!



Och god mat hade de!


Förra gången jag var där - i maj - var det också gott, fast jag fick in något helt annat än det jag beställt.....


Och roligt hade vi också! Det blev många härliga skratt under kvällen, som blev rätt sen..........Och framtidsplaner gjorde vi upp, där under träden på Banana Corner, välsprayade med myggspray!
Och nackspärren är mycket bättre! Och i morgon är det another day in Paradise.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar