tisdag 15 februari 2011

Thaimout - i slutet av...........marken.........


En vilodag är aldrig fel! Så vi tog en sådan, "i slutet av...........marken" (för att citera Maria Montazami i Vingreklamen - den roligaste reklamvideon på länge!) Slutet av marken - ja, en viloplats alldeles vid havet då förstås! Resan igår tog på krafterna, och interneteländet knäckte resten av orken, så idag var vi ganska slut. Och vi har ju faktiskt semester (jag från jobb och Monica från pensionärslivet), och då är det ju meningen att man ska vila............



Plats i skuggan vid hotellet kunde vi glömma, men det här var inte heller illa - kolla priset! Vi är vana vid 200 baht..... Varmt var det här i slutet av marken, och många bad blev det!  Med "en känsla av.........kallt" ibland.........(Maria igen!) Nä, skojar bara - det är badkarsvarmt!



Det är nästan osannolikt öde på Phra Ae - till min stora glädje! Jag var rädd att stranden skulle vara packad med människor, men så är det definitivt inte som synes! Vad skönt! 



Ja, vad ska man säga? Det kan inte bli så mycket bättre, eller.......?


Förra gången jag var här gick jag barfota i 5 veckor och visste för det mesta inte var jag hade mina sandaler. Jag fick leta efter dem varje gång jag skulle åka in till Saladan. Men jag måste ha varit mera hårdhudad då - för ojojoj - jag tror att jag har fått brännblåsor under fötterna idag! Thailändarna på stranden har väldigt roligt när man springer som en galning i den brännheta sanden för att komma in i skuggan eller ner i vattnet! Det bjuder jag på!



I hotellets lilla trädgård är det skuggigt och skönt. Där kan man äta sin lätta lunch - tomatsallad med ost och vitlöksbröd - och njuta av en stilla bris och ett mycket stillsamt folkliv under tiden.



Ute, under tak dock, och väl förankrad i inbyggd låda med hänglås finns anläggningens enda(?) TV. Vi har aldrig sett att den har varit på - den kanske inte fungerar? Eller så är det helt enkelt så att alla har annat för sig än att titta på TV. Vi saknar det i alla fall inte. Fast man kanske skulle kolla vad som har hänt i världen de senaste dagarna..........Det får bli någon gång när vi lyckas med internetuppkopplingen......



En promenad på stranden - snart börjar solen gå ner på allvar, så det är dags att bänka sig i solstolarna med en Singha och kameran igen!



Och besviken blir man nog aldrig! Varje kväll är vackrare än kvällen innan! Nu väntar vi bara på att få se HELA solen gå ner i havet - hittills har den gått ner i molnen. När - och om - den dagen kommer, så delar vi med oss!



Till sist: Med mitt fina strandfynd önskar jag att alla har haft en riktigt fin Alla Hjärtans Dag..........



3 kommentarer:

  1. Ljuvligt! Det bidde inget Job2Do eller?

    SvaraRadera
  2. Hej o tack för ännu ett trevligt inlägg.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  3. Å vilket mysigt hjärta du hitta! Livet låter helt underbart!!! Och avundsvärt!! ;)
    Det ska va gött..

    SvaraRadera