torsdag 17 februari 2011

Åh nej - inte här och nu!



Idag vaknade jag och kände mig inte riktigt som jag skulle - dvs orolig mage och lite skum känsla i kroppen. Frukosten gick ner i alla fall. Vi lyckades hitta en skuggig plats under några palmer alldeles vid vårt hotell. Utsikten när man ligger i en solstol och slappar............



...............och utsikt genom mellanrummet i skuggande möbler........Skööönt!


Monica badade i sin nya t-shirt - solbrännan börjar bli lite för intensiv!




Jag badade också, men jag frös, och tyckte att det var kalla strömmar omkring mig. Så jag gick snabbt upp igen. När jag började frysa även på land insåg jag att det var dags att gå hem - det är inte vädret, vattnet eller värmen det är fel på - utan det är fel på mig. Och mycket riktigt - så var det! 39 graders feber, huvudvärk och ont i hela kroppen är INTE kul! Det blev sängläge resten av dagen - sömn omväxlande med vätsketillförsel: vatten, febernedsättande, Resorb (vätskeersättning) 0ch vatten igen............Nu ser jag fram emot morgonen, då jag tänker vara helt frisk igen!
Dagen (och natten) blev en enda dimma, men Monica kanske har mer att berätta...........

5 kommentarer:

  1. Krya på dig, sov bort eländet! Kram

    SvaraRadera
  2. Nej så tråkigt! Bra att du tänker på vätsketillförseln, A och O när man har feber i det varma klimatet. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Många krya på dig kramar till dig. Hoppas att du mår bättre när du läser detta.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var inte en rolig bloggning idag.. stackars dig!! Hoppas att det nu vänt och att du känner dig bättre!!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att du är på bättringsvägen så ni kan njuta av er efterlängtade semester det är ju inte kul att frysa när det är så varmt Hoppas ni får en fortsatt härlig semester- Kram Marita

    SvaraRadera