tisdag 12 oktober 2010

Mina små kompisar


Olga och Moa är Monicas hundar.Men lite mina är de ibland! När jag kommer möts jag av två gnällande, hoppande, överlyckliga "raggmunkar"! De vet att det är promenad på gång - eller snarare vild rusning i bergen! Och godis brukar jag ha i fickan, det vet de också. Ibland undrar jag om det är mig de älskar eller Frolic med kyckling............ Nåja - jag känner mig i alla fall oerhört välkommen och uppskattad, sedan får det vara hur det vill med orsaken.......Olga, rödskinnet som hennes matte kallar henne, är valp - tror hon - och får alltså bete sig som en sådan (hon är gott och väl fullvuxen!) Jag har aldrig förut sett en hund som kan hoppa jämfota -med fyra ben! Moa är lite mera sansad, med ålderns rätt tar hon det lite lugnare (hon är väl jämngammal med mig ungefär). Fast hon kan få sina spel, hon också........ Underbara är de, båda två!



                                                        



Igår kom Monica med en fin present: En T-shirt med texten:
Olga...........den beskedliga!
Så nu har jag en idoltröja!





Baksidan är också snygg -eller hur?

3 kommentarer:

  1. Tack Marie-Anne för din målande beskrivning av mina små raggmunkar. Dom är som dom är...å du..det är vi oxå!
    ps/ klart att dom är dina lite också /ds

    SvaraRadera
  2. Bra med både två och fyrbenta vänner!! :)

    SvaraRadera
  3. Jättefina kompisar! Jag känner också en som kan hoppa jämfota på fyra ben: http://gingmalee.blogspot.com/2010/10/mer-vild-tam.html

    SvaraRadera