torsdag 21 oktober 2010

Tyst och tomt!

Kalla höstvindar, men ut måste jag! Det gäller att samla krafter inför veckans sista arbetspass......



Badplatsen......... Där har jag inte varit på länge. Där var det väldigt stilla, och bryggorna låg på land, upptagna för vintern.



Det är nästan svårt att tänka sig hur det ser ut här varma sommardagar -




- med mängder av människor som solar, badar, leker och äter - kaffe och kanelbullar, saft och Mariekex - i alla fall var det vad som gällde när jag var liten. Fast det var ju ett tag sedan..........Nu är det kanske pastasallad och mineralvatten?




Torkad tång, fin sand, en blek sol...........




Jag tar vägen genom skogen hem igen.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder men fy för den stundande årstiden.

    SvaraRadera
  2. gina-lund@hotmail.com21 oktober 2010 kl. 20:03

    Fassen Maja du borde ha blivit fotograf till yrket,tycker jag, Gina

    SvaraRadera
  3. Fina bilder som vanligt. Du har så rätt, tyst och tomt...men var positiv, vi har ju något att se fram emot...eller hur!

    SvaraRadera
  4. Vackert!! Och visst är det kaffe som gäller än.. i alla fall för mig!! Bulle är inte så dumt det heller.

    SvaraRadera