tisdag 26 oktober 2010

Världsberömd..........

......... i alla fall i Sverige - är akvedukten i Håverud - en fantastisk skapelse! Här tog vi en lång promenad dagen efter Vinterhatarklubbens årsmöte, Gunvor och jag. Kallt och snålblåst, men fantastiskt vackert! Hit skulle man komma på sommaren!



Vid vårt hus blommade kaprifolen fortfarande, om än med viss möda, snöglopp som det var hela förmiddagen!




En enorm bok växte i trädgården. Marken var helt täckt av löv som hade blåst ner,  men miljoners miljoner satt fortfarande kvar på trädet!




Kanalen var helt stilla och öde..........




........och solen gjorde tappra försök att tränga igenom molnen.




Lunch fick vi ordna bäst vi kunde..........





Fågelbo? På väg uppåt - vi ska gå över akvedukten......




Något för mig - skyltfreaket............




Ytterligare en skylt........... Vi gick över akvedukten på en smal spång med ett rangligt  räcke. Jag, som har lite problem med höga höjder, vågade inte titta nedåt mer än en gång - det räckte för att jag skulle få riktig yrsel! Men det sade jag inte till Gunvor!




Lyckligt och väl tillbaka på "rätt" sida akvedukten! Och vilken utsikt! Där nere skymtar "vårt" hus /för ett dygn! Hit kan vi nog åka igen!

3 kommentarer: