söndag 28 november 2010

Advent

......betyder ankomst fick jag lära mig i skolan. För mig betyder det i alla fall väntan. Inte på jul - då jobbar jag - men det finns ju annat att vänta på............




Men under tiden - ju mer ljus, desto bättre! Kransar i fönstren istället för stjärnor...........




Ljusstakar och levande ljus..............................




En ljuslykta på min lilla "balkong" (brandtrappan alltså) med ett ljus som brinner i flera dygn.......




Värmeljuslykta i fönstret (inflyttningspresent!).....................




Och på sena eftermiddagen, vaken igen efter en lång och tuff natt på jobbet: Glögg, pepparkakor och det första adventsljuset tänt! 




En stund senare tittar jag ut:  "Men, det SKULLE ju inte snöa idag! Men det gör det............





7 kommentarer:

  1. åh va mysigt du har det !! kram till dig i kylan!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut....trevlig advent:)

    SvaraRadera
  3. Vackert hos dig!!! Snön matchar... ;)

    SvaraRadera
  4. Pyntat och fint...å glitterkransen ordnade du själv ser jag....helmysigt!

    SvaraRadera
  5. Du ger mig hemlängtan....så himla mysigt du har det.

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det! Till och med jag vill vara i Sverige när jag ser dina bilder. Fast det är klart... +30 har sina fördelar också ;-)

    SvaraRadera
  7. Julkänsla i ditt hus, här är det inte mycket fastän Carrefour säljer blå plastgranar!! Mvh S

    SvaraRadera